50 shades of perfection

Vet att många har gett filmen 50 shades of grey dålig kritik, men jag tyckte att den var jättebra. Bra skådespel, men framförallt tycker jag att den var hyffsat lik boken. Det värsta som finns är när filmen inte alls återspeglar boken, men det tycker jag att de lyckats väldigt bra med. Kan nog bli en av mina nya favoritfilmer, hehe. Tycker att den var bra enda från början till slut, och att dömma av alla fnittrande 35 plussare i biosalongen tyckte de också om den. Många säger att det är "tantsnusk" men jag tycker definitivt att den är sevärd, om man inte är väldigt känslig för nakenhet. 
Många som pratar om den (ofta även utan att ens öppnat en av böckerna) säger ofta att det bara är en snuskbok osv, men den är så mycket mer. Den handlar om Christians liv, Anastasias liv, vad som gjort att Christian blivit sån som han är och man får även se hur han bit efter bit öppnar upp sig, gör sig sårbar inför anastasia, och det är det spännande. Att se hur han förändras och vad som orsakat honom så mycket smärta, varför man inte får röra vid honom osv. Folk dömmer boken (& filmen) alldeles för snabbt, utan att ens ge den en chans. Men antar att det är deras förlust, eftersom att de går på andras åsikter och inte ens tar sig tiden att läsa denna fantastiska bok.
Det var över ett år sedan jag läste dessa böcker, och jag kommer ihåg att jag låg och sträckläste dem och läste ut alla tre på 5 dagar. Efter att jag läst dem förändrades mitt sysätt på världen lite, man blir lite som karaktärerna när man läser en riktigt bra bok. De enda böcker som lyckats göra detta med mig är 50 shades of grey & twilight. 
Vad jag vill säga med detta inlägg är iallafall att böckerna & filmen är skitbra, och att om man inte läser dem/ kollar på den så är det din egen förlut. Slänger också in lite dåliga bilder från filmen, inte det lättaste att fota i en biosalong. 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Ååh, sjukt bra inlägg! Håller verkligen med (i allt som inte rör filmen eftersom jag inte har sett den haha). Och kul att läsa ett inlägg som handlar om böckerna/filmen men utan att spoila! :D

2 linda:

vill se!:D

3 You know who:

God morgon på dig bubbeligubben, just wanted yo say att detta var ett bra inlägg och du är min favorit bloggare och undrar om jag skriver min adress kan du skicka en autograf till mig? Eller ännu bättre ett hårstrå, vore allt för mig <33 Hoppas du får en fin morgon

4 milina.blogg.se:

inte sett den och kommer nog inte se den :)

5 Amanda:

har varken läst boken eller sett filmen, men kanske ändrar mig så småningom :)

6 Tindra:

Gud vilken fin blogg du har!!!!
Det är helt otroligt!

7 Meg:

Haha jag vill också se den nu, pga hypen!

8 Cecilia Johansson:

Ska bli spännande att se denna, har en bild målad i huvudet om böckerna men tror inte det är samma som filmen haha :)

Kommentera här: