Tänk "vad gör det om 100 år?"

Något jag märkt påverkar mig väldigt mycket är stress. Främst stress i skolan. När jag har många prov/inlämningar/redovisningar kommande vecka i skolan är söndagsångesten som störst. Kan oftast inte sova nätterna innan viktiga prov eller redovisningar och all vaken tid går åt till att oroa mig över provet/redovisningen. Egentligen är det helt onödigt att gå och må så dåligt över ett prov eller en redovisning. Det är ju inte precis så att man dör för att man inte får ett högt betyg. Stress är så himla onödigt och man borde inte ta allt så himla seriöst. Man gör sitt bästa, och det duger jättebra. Jag borde ha pluggat detta lovet, men istället har jag vilat & umgåtts med kompisar så att jag orkar med alla skolveckor det är kvar till nästa lov. Så nu får det gå som det går, för i slutändan så är det ju ens lycka och välmående som betyder något, inte om man fick ett E eller ett  A. Stressa mindre, skratta mer. För vad gör det om 100 år?
 
 

Kommentarer:

1 Linnea:

Superbra inlägg!

2 Emme:

Såå sant, jag stressar själv ganska mycket med att hinna med allt men försöker alltid intala mig att jag bara behöver göra mitt bästa.

3 A D E L I N A - MAKEUP & BEAUTY:

sv: tack detsamma :D

4 VERONICA - fashion blog:

Så himla sann text, riktigt sann! Och sanna bilder. Ha ne grym vecka tjejen, kramkram!

5 KassandraPalma:

sista bilden förklarar mig rätt bra!

6 Viktoria - Gravidblogg:

Ja det är verkligen spännande nu när man börjar närma sig :) Ja vi har tagit reda på könet, men berättar det inte öppet eftersom vissa i min närhet inte vill veta innan bebisen är född :) Men jag och min sambo vet könet :)

Kommentera här: