Varför det är bättre att vara singel

Tänkte rada upp några fördelar med att vara singel! Inget illa mot alla er i förhållande, ni har det säkert jättebra. Men här är några fördelar med att vara singel!
 
- Man behöver inte raka benen 24/7
- Man kan äta mat med vitlök i
- Man kan hitta på saker utan att ta hänsyn till någon annan
- Mindre drama (inga bråk med någon)
- Man kan göra och säga saker utan att vara rädd att ens partner tar illa upp
- Man slipper vakna på grund av att någon snarkar, gnisslar tänder, har kalla fötter osv.
- Mer tid för dina vänner
- Man behöver inte kompromissa, bara göra saker man själv vill
- Man får ha fjärrkontrollen ifred
- Toaletten är aldrig upptagen
- Man styr helt själv över sitt liv och behöver inte tänka efter innan man gör planer
Det var några saker jag tycker är fördelar! Hoppas alla har en bra måndag, intalar mig själv att jag klarat av första skoldagen denna veckan och att resten bara ska flyta på hehe. Vi får la se hur det blir med det

Kommentarer:

1 Malin Lindgren:

Visst finns det fördelar med att vara singel, finns ju en del man "saknar" men samtidigt så finns det inget bättre än att vara kär, kunna ringa sin kille och prata flera timmar, mysa och allt dedär.. :)

Svar: Nää precis, visst finns det fördelar med! Sen beror det ju på vad det är för förhållande, vissa gör ju inget annat än att bråka medans vissa är hur gulliga som helst!
Aina

2 Maja:

Jag håller med! ;)

3 Madde:

Massa bra fördelar med singellivet! :D

4 Jessy:

Jag rakar benen 24/7 iallafall haha! Jag har typ hårfobi och klarar inte av att ha hår på kroppen (är säkert bara något jag har fått för mig uppe i hjärnkontoret men jag klarar verkligen inte av det.) Jag bryr mig självklart inte om vad och hur andra väljer att göra med sina egna kroppar, men för min del går det inte alltså hahah!

5 Photo by E M E R E L L A:

Åh jag älskar mitt singelliv samtidigt som man saknar att ha någon att dela något med! :)

6 cecilia:

haha, så sant!!

7 Lanas modeblogg:

Haha!! Skön lista! =)

8 Emma:

Fjärrkontrollen var ju klockren ;)

9 Emma-Väntar tvillingar!:

Tack, ja kul med en av varje :)

Haha, denna lista var ju lite kul. Men mkt av det som står håller jag inte med om fast man har ett förhållande, inte när man har varit tillsammans i över 8 år ;)

10 Liborius:

jag har varit tillsammans med min pojkvän i snart 7 år och måste säga att jag kan pricka av alla dina punkter ändå :)

11 linnea:

Förra veckans blogg-tävling är avslutad! Vann du? Om inte, så har du en ny chans i denna veckans tävling här http://linneajosefin.se/2015/mars/tavling-veckans-blogg.html#comments Kram!

12 S A R A:

Bra inlägg!

13 FrökenTV, bloggen om tv och film:

ehehe. jag rakar bara benen på sommaren och nog har jag pojkvän för det ;)

14 Alice:

Härlig lista :)

15 Charlotta Hägg:

Sv: Tack så mycket! :)

och du vet inte hur mycket jag behövde ett sådant här inlägg nu!!!! Jag har typ suttit och försökt komma på fördelar med singellivet i flera dagar nu, sedan det tog slut med min kille efter 7år…. Detta var precis vad jag behövde läsa denna morgon, STORT TACK! :)

Kommentera här: