adventuresssss

Vaknade ganska sent och åkte och jobbade för första gången idag. Det gick jättebra och jag var hemma igen runt halv 4. När jag väl kommit hem så kände jag att jag ville utnyttja det lilla sista som är kvar av denna helgen så jag ringde Elin (när man är med henne är det alltid äventyr på g) och vi åkte till Isaberg för att åka pulka. Vi tog en snabb fika innan vi gick ut i pulkabacken och åkte några gånger. Sen märkte vi att det började bli ganska folktomt för att alla skidåkare begav sig hemmåt. Jag kan inte riktigt svara på hur och varför vi hamnade där vi hamnade men tillslut var vi uppe på bergstoppen av isaberg. Kan säga att vi inte tog den normala vägen upp, utan vi klättrade upp för berget i skogen. Med pulkorna bakom oss. När vi väl var uppe dog mobilerna och vi tog oss över på andra sidan berget och när man kollade ner kändes det verkligen omöjligt att ta sig ner. Men vi kom till ett annat skogsparti och fick glida ner på rumpan genom typ hela skogen, tills vi kom till ett lite öppnare ställe. Sen insåg vi att vi va i en svart backe och det var i princip ett stup ner. Vi hade ingen chans att ta oss ner där så vi fick gå in i en annan skog och glida ner ännu mer. Sen efter ett bra tag kom vi till andra sidan skogen och var under liftarna, där vi fick fortsätta glida ner. Där var det många stup vi fick hoppa ner för och jag vet inte hur många kullerbyttor och volter jag gjorde ner där. Till slut kom vi ner igen, har aldrig varit så glad. Ett tag trodde jag inte att vi skulle komma ner, typ när stupen var för stora för att hoppa ner från. Tog oss ungefär 2 timmar upp och ner där. Men till sist så hade vi klarat det, och det var en härlig känsla! Kommer sova gott nu iallafall! 
 
 
 
Sen kom jag hem till en god macka med haha :)
 

Kommentera här: